The Division – mida me siiani teame?

2

tom_clancys_the_division_wallpaper_4-1280x800Ubisofti hetkel töös olev üllitis „The Division“ on mäng mida oodata.  Esimest gameplay videot nägime juba eelmise aasta E3 raames. Snowdrop mootoril jooksev mäng on planeeritud ilmuma 2015 aastanumbri sees. Mida me siiani teame?

Teame, et mängu tegevus leiab aset Ameerika Ühendriikide kroonjuveeli New York’i laastatud tänavatel. Levinud on salapärane viirus mis surus riigi põlvili kõigest viie päevaga. Mängijal tuleb astuda „Strategic Homeland Division“-i ehk lühidalt „The Division“ agendi rolli, kellele Ühendriikide president on andnud loa kasutada kõiki võtteid, et luua natukenegi korda sellese kaosesse, mis riiki on tabanud ja üritada säilitada seda natukest, mis ühiskonnast veel alles on jäänud.

Samuti teame, et tegemist on avatud multiplayer maailmaga, mis on keskendunud tiimitööle. Mängija astub sellesse maailma mõni nädal pärast viiruse leviku algust, talle antakse esialgsed varud, millest peaks jaguma 72 tunniks, peale mida tuleb juba kõige pärast võitlema hakata teiste mängijate ja arvuti poolt juhitavate kurikaelte vastu.  Avatud on ka must turg, kus on võimalik oma leitud asju teistega vahetada. Kuigi söök ja jook on põhilised vahetuselemendid, ei ole kummagi puudumine mängijale otseselt mõjuv. Igasugune muu tehnika ja laskemoon on aga äärmiselt vajalik erinevate missioonide täitmisel, varustuse täiendamisel või lisavidinate valmistamisel. Kuigi ka kõiki missioone on väidetavalt võimalik täita kuuligi laskmata, vaid osavat taktikat ja erinevaid abivahendeid kasutades.

Ei ole veel päris täpselt teada, kuidas toimib koostöö erinevate mängijagruppide ja arvuti poolt juhitavate liitlaste (politseinikud ja muud võimuorganid) vahel. Samuti ei ole veel päris selge, kuidas toimub häälsuhtlus erinevate mängijate vahel. Arvatavasti kasutades party chat võimalust kuid midagi pidi ka varuks olema neile, kes sinu sõbralistis ja sinuga ühisel „peol“ ei osale.

Lahingud toimuvad enamasti linnatänavatel, kuid väga suur roll pidi olema ka hoonetel ja nende sisemusel. Kui palju maju täpselt uurimiseks avatud on ei ole veel teada, kuid siiani kuuldu põhjal on neid piisavalt, seega tasub uksi katsumas käia.

Hmm… mis veel? Mängu alguses tuleb mängijal valida endale sobiv karakteriklass, mis paneb paika sinu edu ja ebaedu erinevates olukordades mängu jooksul. Valitud klass mõjutab otseselt sinu taktikat ja avab oskuspunkte teenides klassile omased erioskused. Skilltree või oskuspuu on koht kus erinevate tegevuste raames kogutud oskuspunkte realiseerida saab. Seega väga tugev RPG element on mängus olemas. Oleme juba mänguvideotest näinud mingisugust oskuspuu asetust, kuid kas see ka lõplik on, ei ole veel teada.

Teame veel, et plaanitud on välja lasta mobiilirakendus, mille abil saab mängu siseneda ja sõpradega ühineda, aidates neid erinevates taktikalistes olukordades, kas siis märkida vaenlaste asukohti või hoopis neid ise rünnata lendava drooni abil.

Mis puutub mängu käitumisse, siis Ubisoft andis teada, et nende eesmärk on panna mäng jooksma sujuvalt 30 kaadrit sekundis olenemata platvormist.

„Oleme jõudnud punktini, kus tahame pakkuda maksimaalset graafilist kvaliteeti kõikidel platvormidel“ ütles Ubisofti Ryan Barnard OXM-le antud intervjuus. Massive Entertainment juht David Polfeldt lisas hiljem: „Graafiline ilu ja detailid on meie jaoks tähtsamad kui kaadrisagedus. Kui me soovime pakkuda pilti 60 kaadrit sekundis siis oleme sunnitud detailsust oluliselt vähendama. Kuna me üritame luua äärmiselt detailset keskkonda –detailirohked plahvatused, dünaamiline päeva ja öö vahetus, keeruline ilmasüsteem ja palju muud – siis mingil hetkel pidime me otsustama, et kuhu rohkem investeerida ja kust järgi anda. Meie puhul oli valik 30 kaadrit sekundis“.

On see palju või vähe saab igaüks ise otsustada.

Võrdlust saab näha näiteks siin: 30vs60.com

 

Isiklikult ootan mängu väga. Kuigi selline Last of Us’i ja Ghost Recon’i seguline taktikaline kolmanda vaate shooter, mis on samas MMO ja RPG sugemetega, tekitab mõningast skeptilisust, võib just  selline kooslus olla ka mängu edu võtmeks. Kas The Division võiks olla 2015 aasta parim mäng? Siiani nähtu ja kuuldu põhjal – miks ka mitte!?

Omad uut infot mida siin kirjas pole? Anna meile kommentaarides teada!

JAGA
  • Tom

    Loodame, et Ubisoft ei pane pre-lookide vs. päris mängu võrdluses samasugust pange nagu Watch_dogsiga. Toovad selle koju, mida näitanud ka reaalselt.

    • Erik Kiss

      Raudselt teevad sama. Tegelikult ma loodan, et Ubisoft saab aru, et aasta on hetkel 2014 ja ükski enesest lugupidav mängustuudio ei kasuta enam PLAYER hostingut multiplayeri puhul. <-- Asi mida nad Watch Dogs'is tegid. Kust neil see idee üldse tuli asi player hostingu peale lükata. Krt Microsoft pakub dedicated server teenust - KASUTAGE!