Corpse of Discovery

0

Kui esimest korda nägin Corpse of Discovery treilerit armusin mängu silmapilkselt, suure sci-fi fännina oli treiler mulle kui külm jook janusele. Sina kui maade avastaja tähtsal missioonil erinevatel müstilistel planeetidel, kogudes uut infot maavarade ja eluvormide kohta, kindlustades oma koha ajaloos, ehk isegi nimetatakse mõni planeet või tundmatu loomaliik veel sinu järgi!? Mnjaa.. nii ta alguses oligi, kuid avastasin üsna pea end hoopis teistel emotsioonidelt.

[divider]Miks Sa oled siin?[/divider]

Mõtlesin pikalt, kuidas mängu kõige paremini kirjeldada, kuid sain üsna pea aru, et mitte miski ei kirjelda mängu paremini kui Steam poe lehel olev ametlik kirjeldus:

„Sa ärkad baasis, mis asub uuel, seni avastamata planeedil. Sinu kosmoselaev on katki ja sinu varustus igal pool laiali. Miks Sa oled siin? Mis on Su missioon? Kuidas Sa saad tagasi koju oma pere juurde?

Corpse of Discovery on mõtlemist provotseeriv esimeses vaates planeetide uurimise mäng mille tegevus leiab aset kuuel seni uurimata planeedil. Kõik mida Sa tead on see, et koju tagasi pöördumiseks on Sul vaja täita ette antud missioon Corps of Discovery heaks. Kuid iga missioon mille lõpetad jätab Sind lahendamata küsimuste ja mitte ühegi vastuseta.“

Poleks osanud seda paremini sõnastada. Meie peategelane on Major (ei ole päris kindel kas see on auaste või lihtsalt nimi). Major töötab Corps of Discovery nimelises korporatsioonis, mis nagu nimigi ütleb, on korporatsioon mis tegeleb avastamisega, olles otsene järglane kunagi USA poolt loodud samanimelisele organisatsioonile, kelle ülesandeks oli avastada erinevaid uusi asukohti maal. Praegu aga on avastamisretked väljapoole maad, erinevatele uutele planeetidele. Oled äsja maandunud uuele planeedile ja arvuti annab Sulle teada, et tegemist on sinu viimase missiooniga ja selle edukal lõpetamisel ootab sind kojusõit. Kuna laias laastus on tegemist kõndimise mänguga, siis sellest saab ka kogu teekond alguse, kõigepealt antakse võimalus ringi kõndida ja oma baasiga tutvuda, vaadata laste joonistusi seinal, holo-teateid oma perekonnalt, videoid arvutist, uurimustöid laboris jne… Ennem baasist väljumist annab peaarvuti Sulle kätte sinu missiooni ja saadab Su lootustandva sõnumiga teele. Väljas ootab sind ustav kaaslane, pallikujuline robot AVA, kes saadab sind igal sammul, kuvab kaardile järgmise teepunkti ja kommenteerib kõike mille vastu võiksid huvi tunda.

Missioonid varieeruvad olenevalt planeedist kuid mängitavus on ja jääb samaks. Tuleb vaid ringi kõndida ja hüpata, minnes oma järgmise sihtmärgi poole. Kes otsib õudust, põnevust, actionit või muud adrenaliini tootjat siis siit seda ei leia. Kes aga otsib müstikat ja närvikõdi, siis see mäng on täpselt teile. Kui mängitavuse poole pealt ei ole absoluutselt mitte mingisugust väljakutset, peab vaid ringi kõndima ja hüppama, hoides eemale kuristikest ja päikeseradiatsioonist ning kummalisest lendavast vaenlasest (mis on nähtavasti ainuke ühine joon kõikide planeetide vahel) siis selle teeb tasa keeruline ja segane lugu. Nagu ametliku kirjelduse lõpuski kirjas on, siis iga missiooni lõpus on Sul veel rohkem küsimusi ja veel vähem vastuseid. Iga planeet saab sama alguse, arvuti räägib taaskord Sulle kuidas see on Su viimane missioon ja kuidas Sa pääsed koju kui oled selle lõpetanud. Kummalisel kombel on seinale tekkinud juurde laste joonistusi, perekond on uusi teateid jätnud, laborieksperimendid ja kasvuhoone taimed on rohkem arenenud, aeg justkui läheb edasi, ometi tundub, nagu kordaks üks ja seesama päev ennast uuesti ja uuesti.

[divider]Võib-olla Sa näed seda kõike unes?[/divider]

Mäng on äärmiselt lühike, kõigi kuue planeedi läbi käimiseks kulus mul kõigest kolm ja pool tundi esimesel korral ja alla kolme tunni teisel korral (jah, ma mängisin seda kaks korda). Missioonid planeetidel pole muud kui tavaline avastamine, mine lihtsalt oma eesmärgini ja saa uus eesmärk. Sinu sihtmärk on alati kaardil näha valge markerina, kuid lisaks on võimalik ümbrust uurida ja leida ka muid markereid, mis viivad sind enamasti segadust tekitavatesse kohtadesse, mis keeravad kogu mängu pea peale ja tõstatavad meeletult küsimusi. Näiteks on võimalik leida planeetidelt mälestusi, objektes Sinu minevikust (pizza, erinevad joogid, esemed jne…)  mis panebki mõtlema, et kas missioon mida täidad on ikka päriselt, või kujutad Sa seda omale ette? Kas kosmosekiiritus paneb Sind hallutsinatsioone nägema? Võib-olla Sa näed seda kõike unes? Mis iganes ka põhjuseks ei oleks, lõpeb kõik ühte moodi, AVA annab teada, kuidas ta aku saab kohe tühjaks ning kuidas tal ei õnnestunud hädasignaali saata ning abi ei ole tulemas. Samas on tal piisaval energiat, et kõndimise käigus välja reklaamida erinevaid lisateenuseid ja võimalusi mida Corps of Discoveri pakub. Kuid nagu öeldud, siis AVA aku saab tühjaks ja kui Sinu missioon on lõpetatud saab väsimus võitu ja Sa minestad, kuid vaid selleks, et taaskord ärgata tuttavas kosmosejaamas kus oma järjekordset viimast missiooni täitma hakata.

[divider]Kokkuvõte[/divider]

Tundub, et Corpse of Discovery ongi mäng, mida Sa kas mõistad või ei mõista, millest Sa kas saad sügava elamuse või lahkud segaste emotsioonidega. Minu puhul jäi kehtima see viimane. Lootsin kogu aeg, et mängu lõpp vastab kõigile minu küsimustele kuid ka seal ootas mind veel suurem hämming ja segadus. Kas Corpse of Discovery on väärt seda 15 eurot mida Steamis tema eest küsitakse? Võib-olla. Kuigi mäng on suhteliselt lühike ja lugu jäi minu jaoks väga segaseks olid planeedid väga ilusad ja hästi teostatud, liikumine mugav ja AVA jutt mõnevõrra humoorikas. Kui segane lugu kõrvale jätta nautisin ma väga planeetide avastamist. Kahjuks aga ei möödunud minu mäng ka ilma tehniliste probleemideta, kolmetunnise mängu käigus oli märgata vigu tekstuurides, kohati madalat kaadrisagedust ja lausa viiel korral andis Windows teada, et minu display driver on lakanud töötamast. Loodetavasti parandatakse mäng ruttu. Kas ma soovitaksin mängu? Hoolimata rohketest vigadest soovitaksin küll, kuid ehk tasub oodata, kuniks hind läheb soodsamaks ja tehnilised viperused saavad kõrvaldatud.

 

Platvorm(id): PC
Ilmus: 25 August 2015
Arendaja: Phosphor Games
Levitaja: Phosphor Games
Ülevaade tehtud: PC
Mängu saab osta siit:
osta_steam

Lugejate hinne0 Votes0
Hea
Ilusad planeedid
Huvitav AI
Mugav liikumine
Halb
Mäng on lühike
Lugu on segane
Tehnilised probleemid
3.0
KESKPÄRANE