Mida uut pakub Rise of the Tomb Raider?

1
Lara Croft
Lara Croft

2013 aastal ilmunud Tomb Raider oli kui seeria taassünd, mäng mis pidi hääbuva ikooni taaskord mängurite südametesse naelutama. Ometi pandi sellele paljugi pahaks – mäng on liiga lineaarne, rändab kaugele oma juurtest, liiga tavaline shooter jne… Square Enix ega Crystal Dynamics ei võtnud kumbki seda kriitikat kergekäeliselt ja Rise of the Tomb Raider võtab kõik mis eelmises osas hea oli ja viib selle järgmisele tasandile. Keskendungi pigem sellele, mida uus osa pakub võrreldes eelmise osaga sest see on see küsimus mida mult kõige rohkem küsitud on.

Mina jõudsin seeriani suhteliselt hilja, võib-olla seetõttu ongi minu lemmikuteks just viimased kolm Tomb Raider põhimängu – 2008 aastal ilmunud Tomb Raider: Underworld, 2013 aastal ilmunud Tomb Raider ja käesolev uus järg Rise of the Tomb Raider. Ka vahepeal ilmunud spinn-off Lara Croft mänguseeria on väga hea, eriti just mitmekesi ühe ekraani taga mängides kuid põhiseeriale ta kandadele ei astu. Ja kuna Tomb Raider uue filmini läheb veel aega (paar päeva tagasi kuulutati alles välja filmi rešissöör, kelleks on Roar Uthaug) siis seeria värskeim väljalase peab vahepealse aja ära sisutama.

Aga aitab tühjast lobast. Plaat on mul konsoolis keerelnud juba tublid 4 päeva, mäng on läbitud saja protsendiliselt ja kõige raskemal raskusel ning aeg on muljetada. Kes ei tea millise mänguga täpselt tegu on siis järgnev treiler maalib suhteliselt hea pildi sellest mida Tomb raider endast kujutab, lisaks ka mõned märksõnad – iidsed legendid ja nende lahendamine, põnevus, seiklus, draama, ellujäämine, mõistatused, ilus keskkond ja sünge õhkkond.

[divider]Mängust[/divider]

Et mitte väga, või isegi natukene, lugu rikkuda siis ma isegi ei peatu põhilool. Ütlen vaid niipalju, et seekordne mängu lugu on kindlasti seeria kõige tugevam, sügavam ja põnevam. Mäng on läinud positiivses suunas. Eelmistest mängu sündmustest on jäänud maha tugev märk. Kadunud on see habras neiu kes eelmise mängu algul laevahuku üle elas ja uut ning ohtlikku maailma pidi avastama. Tema asemel on küllaltki paksu naha ja valulävega noor naine, kes on tõe välja selgitamiseks ja kurikaelte takistamiseks nõus kõik ohverdama. Või, noh, peaaegu kõik…

Seekord ei kirjuta ma traditsiooniliselt asjadest lõikudena, vaid toon need välja punktide kaupa, nii on parem ülevaade ja tekst tuleb samuti kõvasti lühem. Mida võib siis oodata võrreldes eelmise mänguga?

  • Suurem valik relvi – valikus on mitu vibu, püstolit, automaati ja pumppüssi. Kõiki neid on võimalik uuendada ja paremaks teha, et nad veel efektiivsemaks muuta. Osad relvad tulevad mängu käigus automaatselt, osad tuleb aga ise üles otsida.
  • Rohkem avatust – kui eelmine mäng oli liiga põhiloole keskendunud ja vajas rohkem vabadust siis nüüd on seda tehtud. Kuigi ka eelmises mängus sai matkaplatse kasutades ühelt alalt teistele rännata ning vabalt ringi joosta on seekord mäng veel mahukamaks tehtud ja avatud maailma tunnet veelgi rohkem esile tõstetud.
  • Rohkem väljakutseid – väljakutseid (challenges) on seekord veel rohkem. Täita tuleb erinevaid ülesandeid alates kanade loopimisest kuni lippude lõikamiseni välja. Tegevust on rohkem kui teha jõuab.
  • Rohkem kogutavaid asju – nüüdseks vist on juba point selge, enamus asju on rohkem kui eelmises mängus. Olgu need siis dokumendid, ellujääja panipaigad, mündid, seinamaalingud/tekstid, esemed vms… kõike on rohkem. Otsimisrõõmu kui palju.
  • Meisterdamine – maailmas ringi joostes jäävad silma erinevad asjad, mida korjata ja kaevandada saab, näiteks puit, suled, nahk, lõhkeaine, seened jpm… Nendest on igal lõkkeplatsil (ja ka tegelikult ringi liikumise ajal) võimalik omale laskemoona meisterdada, nii erinevaid vibunooli, granaate kui erinevat tüüpi kuule.
  • Kõrval missioonid – kuigi ka seekordne Tomb Raider keskendub sügavalt põhiloole ja teeb seda võib-olla liigagi hästi, on seekord võimalik iga kell sellest paus võtta ja näiteks täita mõned kõrval missioonid mida saab erinevatel aladel olevate inimeste käest. Soovitan kindlasti teha kõrval missioone mängu käigus, sest nende eest saadavad auhinnad aitavad mängule kaasa.
  • Metsikum elusloodus – kui eelmises mängus pidid looduses liikudes silmad lahti hoidma ainult huntide suhtes, kes karjas Sind rünnata võisid, siis nüüd on nendele lisandunud veel karud ja leopardid.
  • Hauakambrid (Tombs) – on seekord palju paremini teostatud. Seekord ei ole kambrid siin vaid selleks, et saavutus teenida või kuhugile linnuke kirja saada. Iga lahendatud hauakamber annab Larale juurde mõne vajaliku võime mis muudab mängu veel paremaks ja lihtsamaks. Näiteks on jahti pidades võimalik näha loomade südant, et nad kohe ühe lasuga tappa. Soovitan hauakambreid lahendada mängu käigus nii pea kui võimalik, sest iga saadud võime annab mängule väga palju juurde.
  • Puudub mitmikmäng – olgem ausad, kuigi eelmise osa mitmikmäng oli mõnevõrra meelt lahutav oli see siiski läbikukkumine ja tundub, et sellest said ka mänguloojad aru. See viga on seekord eemaldatud.
  • Expeditions – Mitmikmängu asemele tulnud uus mängutüüp laseb sul läbi mängida kõik mängu levelid, kuid seda juba hoopis uut moodi. Alustada saab kas nullist või kasutada kõiki oma lahti lukustatud relvi. Samuti on olemas Score Attack kus tuleb teatud punktisumma leveli lõpuks kokku saada mille eest tasustatakse Sind pronks, hõbe või kuldmedaliga.
  • Kaardid – iga põhimängus või expedition’s all lõpetatud väljakutse eest teenid Sa krediiti, mille eest on võimalik osta kaardipakke. Miks see vajalik on? Iga kaart on teatatud omadustega ning neid saab kasutada Expeditions mängudes, et muuta asjad veelgi põnevamaks. Näiteks on saadaval kaardid mis muudavad vaenlased kaks korda vastupidavamaks, keelavad sul enda ravimise, annavad sulle teatud valiku relvi, ei luba relvasalvel kunagi tühjaks saada, teevad plahvatused kaks korda võimsamaks jne… Valikut on palju.
  • Raskusastmed – kui eelmine kord mängis raskusaste rolli vaid selles, kui palju sul elusid oli ja kui palju kuule läks vaja, et vastane alistada siis seekord on asi tehtud tunduvalt põnevamaks. Kõige kergema ja kõige raskema raskuse vahe on väga suur. Kergemal raskusel mängides leidub kõike piisavalt, lahing on kerge, meisterdamine lihtne jne… Kõige raskemal raskusel aga on vaenlased tugevad, elusid vähe, ressursid limiteeritud. Isegi lõkkeplatsile jõudes ei saa oma progressi ennem salvestada kui oled puid kogunud ja ise lõkke üles teinud. Kergemal astmel ootab sind juba põlev lõke, puudu on vaid soe supp ja termosetäis kuuma kohvi. You get the point.

Siinkohal ei ole vaja vist mainida, et ka graafika ja heli on teinud meeletu hüppe edasi. Rise of the Tomb Raider suudab üllatada mitmel rindel. Lisaks täiustunud Larale on ka kogu ümbruskond viimse detailini lihvitud, maalides maagilise ja lummava pildi kogu mängust. Vahel tahaks lihtsalt seisma jääda ja nautida kogu seda ilu mis on loodud. Ma ei ole vist mitte kunagi näinud üheski mängus nii reaalset lumist keskkonda või veeanimatsiooni. Lisaks kõik helid mis muudavad kogu mängu vapustavalt kauniks. Lisaks on muidugi mängitavus teistsugune. Nüüd saab ronida ka puu otsa ja sealt oma vaenlaseid maha nottida ning võimalik on ka sukelduda ja vee all ujuda, mis omakorda avab hoopis uue ja kauni veealuse maailma.

[divider]Kokkuvõte[/divider]

Ma loodan, et midagi väga olulist välja ei jäänud. Mäng on tõesti tubli samm edasi oma eelkäiast ja minu silmis kindlasti seeria tugevaim tiitel. Kuigi uus Uncharted on veel töös ja tõotab samuti väga hea tulla, tõukas Rise of the Tomb Raider Unchartedi seeria minu jaoks seiklusmängude troonilt. Ei arvanud, et ükski mäng seda teha suudab. Kui oled seiklusmängude fänn või sind huvitab põnev ja kaasahaarav lugu, maagiline keskkond, huvitavad tegelased ja tegevused siis Rise of the Tomb Raider on mäng Sulle. Kuigi netist kurdetakse palju erinevate mängus esinevate vigade üle ei kogenud mina mängitud ~40h jooksul kordagi midagi, mis oleks märkimisväärne, pigem pisikesed graafilised eripärad, mis paar korda välja lõid. Mäng on hetkel saadaval vaid Xbox One konsoolile kuid jõuab kevadel ka PC kasutajateni ja järgmise aasta lõpus ka PS4 konsoolile.

 

Platvorm(id): Xbox One, Xbox 360
Ilmus: 13 November 2015
Arendaja: Crystal Dynamics
Levitaja: Square Enix
Ülevaade tehtud: Xbox One
Mängu saab osta siit:
osta_xbox

Lugejate hinne4 Votes4.8
Hea
Väga tugev ja kaasahaarav lugu
Võrratult kaunis maailm
Suurepärane mängitavus
Halb
üksikud väiksemad vead mis mängu ega selle käiku otseselt ei mõjuta
4.9
suurepärane