Kosmoses ei kuule sind keegi haigutamas – Ehk No Mans Sky lühiülevaade

0

Suur must auk!

Arvuti poolt loodud piiratud kogusega esineva elu variatsioonid näevad tobedad välja, kõik kipub korduma, täiesti üksi olemine ja magama panevad kosmosevõitlused teevad No Man’s Sky’st selle aasta suurima pettumuse.
Kuigi NMS mastaap on muljetavaldav, kaotab see siiski oma tühjuse pärast enamuse oma võlust ning paneb sind mängu soetamist kahetsema.

Ressursid-Ressursid-Ressursid

NMS’i esmajärgseim tegevus. Enamasti lihtne süsteem, kõnnid ringi, skännid ümbruskonna, otsid sobivat tüüpi ikooni ressursist, mida parasjagu vaja on ja lähed kaevandad selle. Kaevandamine toimub kaevandamis-multi-tool‘ga, käsitsi või kosmoselaevaga. Arvestades, et ressursside kogumine on mängu suurim osa, teeb selle halb inventar ressursside kogumise ülimalt frustreerivaks.

Ebamugav inventar

Inventari kogud sa jooksvalt nii ressursse kui ka varustuse uuendusi, mis nõuab väga palju planeerimist. Mäng, kus mängib suurt rolli inventar ja sealse toimetamise teeb raskeks selle aeglane ja kohmakas kursori liikumine ning see tüütu “hoia nupp all kinnitamiseks” ning pidev ruumipuudus, teeb sellele mängule halastamise raskeks. You only had one job.

Kiviaegne võitlus

Kuigi NMS’is on tulistamine teisejärguline tegevus, on selle kohmakas sihtimine tüütu töö ning piisavalt halb, et sa proovid enamasti kõiksuguseid tulistamiskohustusi vältida. Sama tõde kehtib ka kosmoses võitluste kohta, see on kõige lihtsamas mõttes kaugele sihtmärki tabamise harjutus ja kõige mitte rahuldust pakkuvam tegevus. Ma isiklikult hoidsin end kõikidest võitlusmomentidest eemal.

Genereeritavad maastikud, planeedid ja elusorganismid

Loomulikult, tekkinud variatsioone on NMS’is väga palju, aga kui arvestada fakti, et on vaid limiteeritud valik elusorganismide kehaosi, millest arvuti need koostada saab, siis tulemused lõpuks on enamasti tobeda välimusega pool sääsk-pool elevandid ning meenutavad rohkem 5 aastase kunstiõpetuse tööd, kui usutavat tulnukat.
Sama on ka ilmastiku ja maastikuga, väga lihtsad näevad välja. Mitte kordagi ei olnud mul maastikke nähes wow efekte ja kindlasti mitte selliseid wow efekte, nagu siis kui Sean Murray oma “mitte-eelnevalt-disainitud” planeete “avastas.” Enamasti olid maastikud relatiivselt lapikud, mägesid kõrgemaid kui munamägi ma ei leidnud. “Ekstreemsed” ilmastikuolud olid lihtsalt madalad või kõrged temperatuurid. Väga mitte muljetavaldav…

Esimest ja viimast korda kosmoses

Olgu, ma tunnistan, mulle väga meeldis esimest korda kosmosesse lendamine ja selle suuruse imetlemine. Aga pärast paari esimese planeedi avastamist kadus see tunne ruttu ja mind tabas pettumus, et see ongi kõik, mis see mäng mulle pakkuda suudab. Pluss, ma ei saa isegi otse avakosmosest manuaalselt teistesse päikesesüsteemidesse lennata ning arvake ära, mis ei asu päikesesüsteemi keskel? PÄIKE! Milleni btw ei saa lennatagi, see on lihtsalt kleeps taustal.

Valed ja pettumus

NMS’is on väga palju asju, mida lubati aga mis lõpuks päevavalgust ei näinud. Väga paljud elemendid kas jäeti täiesti välja või olid kõvasti kehvemad, kui algselt lubatud oli.
Kahju, see võinuks olla väga äge avastamismäng.

Platvorm(id): PC, PS4
Ilmus: 9 august 2016
Arendaja: Hello Games
Levitaja: SCEA
Ülevaade tehtud: PS4
 PEGI7

Mängu saab osta siit:
osta_playstation osta_steam osta_amazon

 

Mastaap
Avastamine
Tulistamine
Pettumus
Inventar
Valed
HEA
Mängu suurus
Matemaatiliselt genereeritud maailmad
HALB
Üksluine mäng
Mäng ei vasta lubadustele
Igav ja korduma kippuv
3.5
Igav
JAGA