Proovisime ära: My Time at Portia Alpha 3.0

0

Kui sulle meeldivad mängud, kus sa saad kaevandada, korjata, noppida, küttida, istutada-kasvatada ning seejärel teha toorainest juppe ja juppidest konstrueerida asju, siis võiksid visata pilgu peale sellisele mängule nagu My Time At Portia.

Tegu on USA-Hiina arendaja Pathea Games loodud mänguga, mis on hetkel veel arendusjärgus (kirjutamishetkel Alpha 3.53) ning mis jõuab laiema avalikkuseni 23. jaanuaril 2018 Steam Early Access kaudu.

Maailmalõpule ei järgnenudki düstoopia

My Time At Portia toimub värvikirevas, lausa nunnus post-apokalüptilises maailmas ajal, mis järgneb tehnoloogiaajastu kokku kukkumisele. Inimesi on jäänud väheseks ning tehnika ja muud jäänukid varasemast ajast on reliikviad, mida kasutatakse ainult teatud mahus. Liialt tehnoloogilisi esemeid juba umbusaldatakse, kuna need olid siiski maailmalõpu põhjustajad, ning valitsev usk suunab inimesi elama rohkem kooskõlas loodusega.

Mängu algul jõuab su tegelane tsivilisatsiooni äärepaigus asuvasse linna Portia, et hakata seal ehitajaks töökojas, mis kunagi kuulus su isale. Et sellele teekonnal asuda, pead sa kõigepealt linnavalitsuselt välja teenima oma ehitajalitsentsi.

Seejärel ootavad sind ees suuremad ja väiksemad tasulised tööotsad (n-ö main quests ja side quests), ehitajate edetabelis esimeseks pürgimine, vanades kaevandustes toorainete ja reliikviate kaevandamine, kirevate olendite nagu värviliste laamade või bandiitrottide tapmine, kohaliku linnarahvaga tutvumine ja nendega erinevate suhete loomine ning palju muud.

Raiu, kaeva, ehita, korda

Mängu üldine mehaanika on selgesti mõistetav: kõik tegevused, mille käigus su tegelane kogub, raiub, kaevab toorainet jne, kulutavad tema võhma (stamina), mis määrab ära ühe mängupäeva pikkuse. Alustades on sul võhma vähem ning seetõttu saab esimestel päevadel vähem ära teha enne, kui sa juba pead taastumiseks magama minema. Iga uue leveliga võhm aga kasvab, nii et üsna pea muutuvad mängupäevad ka aina pikemaks.

Arvestada tuleb ka uute koostisosade tegemisel ajakuluga, mis nende valmimisele kulub. Näiteks on hea variant panna võimalikult palju asju töösse sel päeval, kui kavatsed oma aega kaevandamisse panustada. Ja muidugi möödub aeg kiiremini öösel, kui sa magad.

NB! Kui sa arvad, et siin mängus lubatakse sul ka soovi korral 24/7 ainult kaevandada ja ehitada, siis sa eksid. Kui sa ei jõua enne kella 3 öösel magama, siis su tegelane jääb jala pealt magama ja ärkab järgmisel hommikul taas oma voodis.

Laias laastus on see avatud maailmaga kogu-ehita-kasvata simulatsioon üsna lihtsa sisuga, ent siiski üsna sõltuvust tekitav. Alfaga tutvudes kadus ootamatult kuhugi terve päev, mille lõpuks olin suutnud laiendada ning parendada oma töökoda ja varustust, jõudsin uute vastaste ja lahinguteni – ajades näiteks kokku pandanahkhiirte süstlaid – ning rõõmustasin iga teenitud leveli ja nendega kaasneva parema võhma üle.

Siiski veel arendusjärgus

Pärast umbes 10 tundi mängimist, panin ma mängu kinni, et väike paus teha. Seejärel uuendas Steam mängu Alpha 3.0 pealt Alpha 3.5 peale ning mängu uuesti käivitades vaatas mulle vastu … tühjus.

Tasub muidugi meeles pidada, et alles alfas oleva mängu puhul on täiesti arusaadav, kui vana versiooni salvestised enam uuega ei klapi. Uuendatud Portias aga ootavad mind järgmine kord ees pingid, kus on võimalik puhata ja energiat taastada, parem salvestussüsteem ning ka uute emotsioonide (kadedus) ja suhtestaatuste (õnnetu abielu) alged.

Põhjalikuma ülevaate My Time At Portiast teeme juba siis kui see välja antakse. Selleks ajaks on eeldatavasti Portiasse jõudnud kõik erinevad tegevused ja võimalused, mida arendajad seal näha soovivad.