Bravo Team – Demokraatiat soovite või?

0

Mulle hakkab tunduma, et Supermassive Gamesil on Sony PlayStationi osakonnas mingid tutvused sees. Nimelt on Bravo Team lühikese aja jooksul juba kolmas ekslusiivmäng, mis nende ustest Sony konsoolile välja lükatakse. Üks neist oli PlayLinki Hidden Agenda, teine PlayStation VRil kerge pettumuse valmistanud The Inpatient ja nüüd katsutakse taas õnne virtuaalmaailmaga, sest käes on aeg mängida Bravo Teami. Võimalus virtuaalmaailmas reaalse väljanägemisega vastaseid kõmmutada oli alates mängu välja kuulutamisest ülimalt ahvatlev, seega vaatame, kuidas mäng ise tundub.

Bravo Teami lugu on klišee, mida võiks lausa suure K-ga kirjutada. Kamp Ameerika sõdureid on läinud ühte Euroopa väikeriiki „vabastama“. Otse loomulikult lendab hästi välja mõeldud plaan vastu taevast ning sõdurid leiavad ennast keset vaenulike kavatsustega sõduritest kubisevat lahingutandrit. Ainuke võimalus on relvad haarata ning lesestada võimalikult palju sinu poole kahtlaselt vaatavaid maskides kutte. Mõned sellised tuleb ka ära koksata, kes ei vaata, sest miskipärast on arkaadstiilis tulistamismängu ka hiilimissegmente sisse pikitud. Küllap keegi arvas, et on huvitav.

Olgu, seega Bravo Team oma stsenaariumi poolest Oscaritele ei kandideeri. Aga pole vast hullu, kui mäng ise okei on. Kui Bravo Teami esmalt näidati, läksid PSVRi fännid internetis pöördesse, sest hei, reaalses maailmas aset leidev virtuaaltulistamine ju ning Farpoint oli väga-väga tuus. Siis aga imbus välja info, et siin mängus ei saagi ise ringi joosta, vaid saab liikuda ainult punktist punkti ning katte tagant seejärel tuld anda. Siis oli needsamad fännid tagajalgadel, sest lootused purunesid kiiremini kui jõuluehted lasteaia kuuse peal.

Tegelikkuses on tõesti nii, et mängus tähistavad ringi vaatamisel maailmasse ilmuvad kilbiikoonid kohti, kuhu oma tegelasega liikuda saab. Mõnes kohas saab kiiremini surma, mõnes oled paremini kaitstud. Kahjuks ei õnnestunud mul tihti aru saada, milline kate sind tegelikult kaitseb ja millisest suudavad vastased läbi tulistada. Lisaks hüppab kaamera liikumisel hoopiski tegelasest kaugemale ning näitab sinu kükakil liikumist eemalt. Vastased saavad sind sel ajal tulistada, sina neid mitte.

Millest selline mehaanika? Tundub ju niru tulistamismäng? Seda Bravo Team olekski, kui ta oleks niisama tavaline tulistamismäng. Tegelikult on Bravo Team valguspüssimäng, nagu Time Crisis, The House of the Dead või Resident Evil: Umbrella Chronicles. Eriti meenutabki Bravo Team just Time Crisist, kuna mõlemas on katte tagant tulistamise süsteem. Erinevuseks ongi see, et tavaliselt on valguspüssimängudel liikumine otsekui rööbaste peal, ehk mäng ise liigutab sind punktidesse, kus sa tulistada saad. Bravo Teami puhul pead ise valima, kuhu oma meest liigutad. Seega kui sa hangid endale Bravo Teami hoopis selle ootusega, et sa tahad mängida vahvat valguspüssimängu, mille maailmasse sa ise läbi virtuaalprillide astuda saad, on tegu küllaltki vahva mänguga.

Bravo Teamis on kuus erinevat levelit ja proloogtase ning igaühe läbimiseks kulub 10-20 minutit. Lisaks on kolm raskusastet, millest lihtsaim on tõesti lihtne. Pigem alustage keskmisega.

Üksikosa läbimiseks kulub umbes tund või kaks. Lisaks on Score Attack, kus tuleb võimalikult kiiresti vastaseid nottida ning iga kahe vastase eest tõuseb sinu skoorikordaja.

Nüüd aga mängu lahedam osa. Nagu kõik muud valguspüssimängud, on ka Bravo Team ehitatud kahekesi mängimiseks. See tähendab, et ka üksinda mängides jõlgub sinuga kaasas tehisintellekti juhitud partner, kes sind hea meelega elustamas käib, kui oled liiga uudishimulikuna pea autoaknast välja pistnud ja hammastega kuuli püüda proovinud. Ideaalis leiad endale sõbra, kellega koos mängida, nagu vanadel headel aegadel Lasnamäe Laagna ja Kotka keskuste mängupunkrites või pead leppima prantsuse ja hispaania segakeeles laterdavate loositüüpidega. Mul kulus jupp aega, enne kui keegi inglise keelt kõnelev sell minuga mängima soostus ning mängu ajal ka suhtles, et kuule, mine sina sealt paremalt, ma lähen liigun pumbaga vasakult ligi.

Mis aga mulle ei meeldinud, oli mängumaailma steriilsus. Sul on igasugu autod, kastid, tünnid, meeste pead, mis on täidetud mõnusalt pehmete ajudega… Jah, ma saan aru, et füüsika seisukohalt on neid raske kõiki purunema panna, kuid palun, äkki saaks mingitki sodi õhku paisata, kui keegi seda tugitooli tinutab, mille taga ma parajasti kükitan. See annaks virtuaalmaailmas väga ägeda efekti. Praegu tuleb aga leppida sellega, et kogu maailm on nagu teatridekoratsioon. Purunematu. Isegi vastastel ei ole kaltsunuku-efekti, kõik surevad sama 3-4 animatsiooni kasutades. Proovige kunagi Time Crisis: Razing Stormi PS3e peal, mis on nii põlvkonna võrra vanem mäng, aga milles sai absoluutselt kõike purustada. Samuti tundsin ma puudust kogutavast lisanännist, mille leidmiseks peaks maailma rohkem avastama ja silmi lahti hoidma. Äkki siis Bravo Team 2s?

Supermassive Games on teinud Bravo Teami nii, et see toetab absoluutselt kõiki pulte, mida PlayStation VRiga kasutada saab. Dual Shock? Yep. Move-puldid? Vabalt. Riiulis on Aim-pult olemas? Jah, see töötab ka. Dual Shock on neist kõige nirum, sest sihtimiseks tuleb kasutada selle valgusriba ning see on lihtsalt… veidralt ebamugav. Aim ja Move-puldid on paremad ja üllatuslikult eelistasin mina isiklikult Move-pulte, sest nendega mängides sain ühega sihtida ja teist kätt rahumeeli süles hoida. Aim pulti tuli kramplikumalt hoida ja sihtimine tundus vähemalt mulle Move’idega võrreldes grammi võrra aeglasem.

Kui te annate endale aru, mida te Bravo Teami ostes saate ning ei otsi sealt mitte realistlikku lahingusimulaatorit, vaid lõbusat arkaadtulistamist, on see täiesti okei mäng. PSVRi mängunimistus on sellest nii paremaid kui ka halvemaid mänge, seega küsige enda käest, kas teile meeldivad valguspüssimängud ning kas teil on mõni PSVRi ja sama mängu omav tuttav, kellega koos seda mängida. Kui vastus mõlemale küsimusele on „jah“ või kui olete valmis tuttava asemel suvaliste inimestega mängima, siis on Bravo Team kiiretes kogustes päris lõbus. Samas kulmu kergitama panevad tehnilised lahendused ja kogu aja kuklas pakitsev tunne, et see kõik saaks ju palju parem ning lihvitum olla, ei lase Bravo Teamil tõusta Farpointi, Superhot VRi ja Mossi kõrvale PSVRi parimate mängude seas.

Bravo Team
HEA
Sa saad olla valguspüssimängu sees
Saab kasutada kõiki erinevaid PS4 pulte
Kahekesi on täitsa lõbus
HALB
Steriilsena mõjuv pruuni värvi maailm
Relvade vibra AIM-puldis võiks olla tugevam
Ei tõuse millegagi teiste mängude seast esile
3
Platvorm(id): PS4 + PSVR
Ilmus: 6. märts 2018
Arendaja: Supermassive Games
Väljaandja: Sony Interactive Entertainment
Ülevaade tehtud: PS4 Pro+PSVR

Mängu saab osta siit:
osta_playstationosta_euronics