Super Smash Bros. Ultimate – sel korral on suurem parem

0

Inimesed jagunevad mõnede vaadete koha pealt kahte leeri. On neid, kes ütlevad, et suurus on oluline ja trambivad südamerahuga linna sodiks ning ka neid, kelle sõnul saab ka piskuga asja aetud, kui seda õigesti kasutada. Mis kaklusmängudesse puutub, siis “Super Smash Bros. Ultimate” vajub raudselt esimesse leeri, sest mäng on nii mahukas, nii paljude tegelaste ja nii paljude võimalustega, et võtab esmakordsel vaatamisel silmad kirjuks.

Kes varem “Smash Bros.-i” sarja mängudega kokku puutunud ei ole, siis tegu on Nintendo konsoolidega seotud tegelasi täis topitud kaklusmänguga, kus tavareeglite kohaselt mitte ei peksta vastastel elusid maha, vaid hoopiski kahjuprotsenti üles. Vastase üle saad võidu kirja siis, kui sa suudad ta areeni pealt alla/minema lüüa. Mõnikord juhtub, et vastased kukuvad ka ise alla. Siis on tunne eriti muhe. Aga see selleks. Mida suurem on protsent, seda kaugemale tegelane pihta saades lendab. Selle juures on sulle abiks rusikad, jalad, tiivad, relvad, pokemonid, pommid, superlöögid ja muu areenidelt korjatav pudi.

Tegelasi, keda ja kellega lennutada, on “Super Smash Bros. Ultimate’is” lademetes. Siit leiad kõik varasemates mängudes olnud tegelased ning lisaks veel käputäie uusi ja kindlasti toodetakse neid tulevikus DLCna juurde ka. Aga isegi, kui te tulevikus ühtegi tegelast ei osta, on teil neid lõpuks kokku 74. Osad tegelased on olemasolevate koopiad, kuid neid ei ole palju ning unikaalsete trikkidega mehi/naisi/olendeid on ikkagi 69. Tegelaste kasutamisega on aga üks väike vimka, mis mulle jubedalt meeldis, aga teistele võib kohutavalt närvidele käia. Nimelt on mängu esmakordselt käivitades valikus kõigest 8 tegelast. Kõik ülejäänud tuleb mängu käigus jooksvalt lahti lukustada ning see võib olla kas hirmus tüütu, sest mõned(kümned) tunnid ei saa te võib-olla oma lemmiktegelast validagi või siis ülimalt tuus, sest mängudes on alati lahe asju ise lahti mängida. Tegelaste lahti mängimiseks on paar erinevat võimalust ning levinumad nendest on lihtsalt CPU või teiste mängijate vastu kakelda ning proovida iga 10 minuti tagant välja ilmuvale uuele tegelasele naha peale anda, et ta endale kasutamiseks saada… või mängida “Super Smash Bros. Ultimate’i” põhilist üksikmängulaadi nimega World of Light.

World of Lighti nime taga peidab ennast RPG-laadne toode, mis räägib loo maailmast, mille hävitab võimas valgusolend Galeem. Koos sellega hävitab ta ka kõik mängutegelased peale Kirby, sest Kirby on kõige kangem (või oskas lihtsalt õigel hetkel tähekesteks pudeneda ja mitte hukka saada) ning topib erinevate mängutegelaste hinged (Spiritid) Smash Brosi võitlejatest tehtud koopiate sisse ja saadab need maailma asustama. Mängija eesmärgiks ongi Kirbyga maailmas seiklema hakata, Spiriteid koguda ja aegamisi võitlejaid lahti lukustada. Kuna Spiritid esindavad mingeid mängutegelasi, siis baseeruvad võitlused just erinevatel tegelastel. Näiteks avastades Street Fighteri teemalise ala, leiate eest just selle mängu värvigammas ja sarnaseid võtteid kasutavad tegelased jne. Aeg-ajalt tuleb ette ka päris võitlejat tähistav märk ja seda võitlust võites saate antud tegelast kasutada nii World of Lightis kui ka väljaspool seda (seevastu väljaspool World of Lighti leitud tegelasi selles mängulaadis kasutada ei saa). Spiritid kujutavad endast aga ägedat mikromajandust, sest neid on nelja eri tüüpi, mis tekitavad kaklusmängude kivi-paber-käärid kolmnurga. Attack on tugevam Grabist, Grab jällegi Guardist ja Guard Attackist. Neljas tüüp on Neutral, tema pole millegi vastu tugevam/nõrgem. Seega on vastaste vastu võideldes hea vaadata, kas te saate enda tegelasele külge pookida kasuliku Spiriti, mis oleks tema tüübist parem.

Oot-oot, küsite te ehk… Mis mõttes “kasuliku”? Nimelt on kõik World of Lighti võitlused mingisuguse trikiga. Kas on vastane metallist, põgeneb teil hoopis eest või katab võitlusvälja teile särakat andev elektriväli?Selle miinuse nullimiseks saate kasutada vastava omadusega Spiritit, juhul, kui see teil olemas on. Siinkohal tasub ära mainida, et lisaks eelpool mainitud tüüpidele jagunevad Spiritid veel kaheks: Primaryd ja Suppordid. Primary Spirit määrab ära, kui mitu Supporti te endale külge panna saate ning igal Spiritil on ka oma jõud ja kaitse, mis teie tegelase jõudu ja kaitset parandab. Samuti saab Spiritite tasemeid (Levelid) tõsta, et oma tegelast veelgi tugevamaks muuta.

Kui see kõik nüüd keeruliselt kõlas, siis seda ta esmapilgul ongi. Lisaks on võitluste raskusaste äärmiselt kõikuv ja mõnede kakluste koha peal tahtsin juukseid välja kitkuda. Spiriteid on kokku üle tuhande ja tegelikult on World of Lightis nendest saadaval umbes… alla poole? Ülejäänud tuleb lahti lukustada Spirit Boardi nimelises valikus, kus taas kord ootab ees igavene hunnik temaatilisi kakluseid. Seega on “Super Smash Bros. Ultimate” kaklusmäng, kus on meeletus koguses ühele mängijale mõeldud sisu. World of Light võttis mul aega ligi kolmkümmend tundi ja Spirit Boardi ma vast jäängi lõpetama. AGA… oma olemuselt ei ole “Smash Bros.” kaugeltki üksikutele huntidele mõeldud ja õnneks on siin ka sõpradega üht-teist teha. Isegi päris palju.

Nimelt ärge laske ennast eelnevast lobast heidutada. Vaatamata pinna all peituvatele nüanssidele on tegu ühe kõige lõbusama mänguga, mida pere, sõprade või lihtsalt võõra seltskonna keskis mängida, sest igaüks võib võtta puldi ja nuppe klõbistades teisi kolkida. Kuna mäng toetab korraga kuni kaheksat mängijat, on matšid kaootilised, lõbusad ja alati tegevusrikkad. Otse loomulikult saavad turniirimängijad kõik lisavidinad maha keerata ja lihtsalt üks-ühe vastu kakelda, aga kõige nauditavam on “Smash Bros.” ikkagi kamba teiste mängijatega kaootiliselt madistades. Kahjuks on netimäng veidi poolpidune, sest kuigi sa saad seadistustest ise paika panna, milliseid sätteid ja kaklusi eelistad, pead pahatihti ikkagi leppima sellega, mis sulle pärast paari minutit ootamist suvaliselt ette antakse.

“Super Smash Bros. Ultimate’is” on absoluutselt kõik, mida ühelt mängult tahta. Meeletult pikk üksikmängija osa, lõbus mitmikmäng ja lihtsalt mängitava pealispinna all peituv sügav sisu. Kui 2018. aastanumbri sees peaks olema üks Nintendo Switchi mäng, mille te endale muretsete, siis “Super Smash Bros. Ultimate” on see mäng. Siin on hunnik tegelasi, areene ja erinevaid taustamuusikaid ning absoluutselt iga mängija saab mängu endale sobivaks sättida. Valikuid on tohutult. Ilmselt suudate isegi ükskõik kelle “mängurivaistu” säbelema panna, sest “kõigile on siin midagi” pole “Smashi” puhul tühipaljas sõnakõlks ja “Super Smash Bros. Ultimate’i” näol on tegu minu jaoks Nintendo Switchi 2018. aasta konkurentsitult parima mänguga.

Super Smash Bros. Ultimate
HEA
Meeletult palju tegevust ja avastamist
Oma käe järgi kohandatav mängukogemus
Muusika on lihtsalt fantastiline
Pultide olemasolul saab kaheksa sõbraga mängida
HALB
Internetis mängimine on pisut pettumust valmistav
5
Platvorm(id): Nintendo Switch
Ilmus: 7. detsember 2018
Arendaja: Nintendo, BANDAI NAMCO Entertainment, Sora Ltd.
Väljaandja: Nintendo
Ülevaade tehtud: Nintendo Switch

Mängu saab osta siit:
osta_euronicsosta_amazon

Jäta oma kommentaar siia...