The World Ends with You: Final Remix – mina olen maailma naba

0

Praegu on mängutööstusel mingi armusuhe vanade mängude taaselustamisega, küll parema graafika või teisele mängumasinale ületoomise näol. „The World Ends with You: Final Remix“ (ehk edaspidi hellitavalt TWEWY) on algselt 2007. aastal Nintendo DS-konsoolile ja hiljem ka nutitelefonidele ilmunud rollimängu uusversioon Nintendo Switchile. See ei tähenda automaatselt, et tegu oleks halva asjaga, eriti veel Eestis, kus Nintendo (DS) on alati olnud selline… teise koha konsool.

Igatahes… Algselt ilmus TWEWY siis Nintendo DSile ja võlus mind koheselt oma julgete värvide ja piirjoontega animegraafikaga. Paraja litakaga tõi mind aga maa peale mängu võitlussüsteem, mis kasutas ära Nintendo DSi kahte ekraani. Nimelt pidid mõlemal ekraanil majandama eraldi tegelasega. Peategelane Neku lippas ringi alumisel ja tema paariline ülemisel ekraanil. Mõlemat juhtisid sa ise ja neil oli ühine elupunktide riba. Jah, see kõlab täpselt samamoodi nagu samaaegselt kõhu paitamine ja pea peale patsutamine. Mäletan, et nägin sellega kurja vaeva, sest no ei jõudnud mina kahte asja korraga teha.

Nintendo Switchi uusversioonis (ja varasemalt siis ka mobiilivariantides) on võitlus surutud ühele ekraanile. See muudab majandamise märksa lihtsamaks ning Neku kaaslane on taandatud pigem üheks lisarünnakuks, kes aeg-ajalt saab temaga koos ka supervõimast lööki sooritada.

Aga alustame algusest. TWEWY näol on tegu ühe ülimalt lahedat ja südamlikku lugu sisaldava rollimänguga. Peategelane Neku Sakuraba elab ja veedab enamuse oma ajast Tokyo kesklinnas asuvas Shibuya linnaosas, mis on täis erinevaid moeärisid, söögikohti ja muusikakaupluseid. Neku fännab graffitit ning armastab introverdina pigem omaette hoida… kuni ühel heal päeval ärkab ta Shibuya kõige tihedama liiklusega ristmikul, käe peal taimer ning telefonis salapärane sõnum Reaperite nime kandvalt rühmituselt: „Järgi meie juhiseid või sind kustutatakse igaveseks.“ Neku otsustab, et Reaperite „mäng“ võib kukele kerida, kuid kuna teda ründavad Müraks (Noise) kutsutavad koletised, peab ta jõud ühendama ühe teise mängijaga ja proovima mängu siiski võita, et mõista, mis pagan siin õigupoolest toimub.

TWEWYt saab mängida kahel viisil. Kui võtate Switchi dokist välja, juhite tegelast nii maailmas kui ka võitluses puuteekraani abil. Puudutate sõrmega Nekut ja ta hakkab teie sõrme järel sammuma. Kiire viipe korral teeb kärme sööstu ka. Võitluses kasutab Neku erinevate vaenlaste käest saadavate ja poodidest ostetavate märkide (Pin) abi ja need toimivad samuti erinevate puudutuste toel. Nühi hästi kiiresti mõnda pahalast ja ta süttib põlema, tee ring ümber mingi koha ja sinna kukub meteoriit, toksi kellegi peal ja tema pihta lendab energiakuulirahe, viipa sõrmega ekraanil mingis suunas ja sinna tõmmatakse okastraat…

Võimalusi on palju ja väga mitmed Pinid kasutavad sarnaseid liigutusi, tekitades aeg-ajalt hämmingut, mida mis hetkel kasutada tuleb. Õnneks on ekraanil olemas eraldi nupp, mis lubab sarnase liigutusega rünnakute korral valida, mida täpselt kasutada tahetakse. Kui aga sõrmega ekraani toksimine ei isuta, on võimalus proovida teleekraanil samu liigutusi pultidega järele aimata ja vähemalt minul oli see kohutavalt ebatäpne ja ebamugav. Kaasa ei aidanud ka see, et mul kippus puldi sihik kogu aeg iseenesest ja kalibreerimisest hoolimata kogu aeg vasakule nihkuma ja võitluse ajal pidevalt nuppu vajutada/pulti maha asetada, et sihikut ekraani keskele saada ei ole minu arusaam mugavast juhtimisest. Seega võimalus on olemas, aga mulle see absoluutselt ei meeldinud.

TWEWYsse on lisatud ka kahekesi mängimise võimalus, mis on küll lühiajaliselt vahva, sest teine mängija saab muidu lisanupukese rolli taandatud lisategelase enda kontrolli alla võtta, kuid selle nautimiseks peab taas end läbi närima pultidega vehkimise pudrust, seega minu jaoks jäi ka kahe mängija režiim ääretult lühikeseks.

Nagu ma mainisin, on mängu maailmana kasutatavas Shibuyas hunnik rõivakaupluseid ja seda kasutatakse ka mängumehaanikana ära. Nimelt on igal rõivatükil ja ka märgil peal firmamärk, mis mingil tänaval tugevam või nõrgem on. Seega saab aeg-ajalt võitlustes kaalukaussi enda kasuks kallutada kui vastavat poppi riietust kanda. Samas on mängijal võimalik ka ebapopulaarseid brände meelepärasemaks muuta, sest neid järjepidevalt kasutades tõuseb ka asjade populaarsus. Seega enamasti on firmamärgid midagi sellist, mille üle väga pead vaevama ei pea, välja arvatud mõned sama firma toodetest koosnevad komplektid, mis aktiveerivad koos kasutades teatud boonuseid… aga see on pigem pärast loo läbimist vaja minev info.

TWEWY kõige mõnusamaks omaduseks ongi see, et sa võid mängida täpselt sellisel viisil nagu sa ise tahad. Erinevaid Pine on lugematu hulk ja sa võid neid vabalt enda soovi järgi kombineerida.

TWEWY on ilmselt üks väheseid minu mängitud rollimänge, kus arutut võitlemist oma tegelaste näitajate kasvatamise nimel väga palju ette ei tule või on see lihtsalt üllatavalt hästi maskeeritud. Ainuke koht, kus võitlemine hakkas tõsiselt pinda käima, oli mängu lõpuosas, kus sulle pillutakse igal sammul ette küllaltki kergeid võitlusi, mis tundub mängu kunstliku venitamisena, sest nii enne kui pärast võitlust pead läbi vaatama täpselt samadest lausetest koosnevaid tegelaste kommentaare. Enne mängu lõpuosa seda ei ole ja linnas võib peaaegu segamatult ringi tuiata. Aeg-ajalt on mõni tänav küll nähtamatu seinaga piiratud, aga selle saab enamasti maha, kui täita seina lähedal seisva Reaperi antud ülesanne.

Kui nii paarikümnetunnine põhilugu on läbitud, võib soovi korral jätkata lisakraami tarbimist. Nimelt saab lahti lukustada „Another Day“ nime kandva episoodi ja spetsiaalselt Switchi variandi tarbeks tehtud „A New Day“ osa. „A New Day“ juhatab põhimõtteliselt sisse mängu järje, kui see peaks kunagi tehtama/valmis saama ning see meenutab oma olemuselt koomiksifilmide tiitritejärgseid stseene. Arendaja sõnul pidi see andma vastused mitmele põletavale küsimusele, aga mul oli pärast selle läbimist ainult üks küsimus: millal see teine osa siis valmis saab? Päris vastused on ilmselt hoopis seal peidus.

TWEWY on tore ja väga hea looga jaapanipärane rollimäng, mille karjuvalt kirevat graafikat ja suurepärast helitausta (valida on nii DSi algupärase muusika kui ka uute remixide vahel) rikuvad veidi poolpidused juhtimisvõimalused. Siiski on TWEWY ajahambale üllatavalt hästi vastu pidanud ja ma nautisin seda täiega.

Kui olete jaapani rollikate fänn ja ei ole TWEWYt varasemalt mänginud, on tegu suurepärase nädalavahetuse meelelahutusega. Muude mängijate jaoks on tegu aga kõige konkreetsema nišitootega üldse ja ma pigem soovitaks alustada mõne muu jaapani rollimänguga. Kui TWEWY 11 aastat kenasti vastu pidas, ei jookse ta ka praegu kuhugi ära.

The World Ends with You: Final Remix
HEA
Imeline lugu ja hästi kirjutatud tegelased
Tohutult mitmekülgne võitlussüsteem
Kuhjaga lisasisu pärast loo läbimist
HALB
Arusaamatult halb pultidega juhtimine
Paar ärritavalt segast bossilahingut mängu lõpuosas
4
Platvorm(id): Nintendo Switch
Ilmus: 12.oktoober 2018
Arendaja: Square Enix
Väljaandja: Nintendo
Ülevaade tehtud: Nintendo Switch

Mängu saab osta siit: