Wartile – kui lauamäng kohtus arvutimänguga

0

Detsembris sattus mulle ette tol hetkel Steam Early Accessis olnud mäng Wartile, millega sai kuni jaanuarini pistelistelt tutvutud. Nüüd aga on mängu täisversioon väljas ning käes aeg see juba korralikumalt üle vaadata.

Tähele tasub panna, et pildigaleriis on kõrvutatud Early Access Wartile ja täisversiooni Wartile, nii et heida pilk julgelt peale ja vaata ka ise üle, mis veebruari algul mängus muutus.

Mida Wartile endast siis täpsemalt kujutab?

Kõigepealt faktid: mängu arendaja on Taani stuudio Playwood Project, mille asutas Michael Rud Jakobsen, kes varasemalt töötas IO Interactive’is kõige viimase Hitmani mängu (pea)disainerina. Wartile on Playwood Projecti esimene mäng, mida stuudio üritas 2016. aastal edutult Kickstarteris rahastada. Ehkki ühisrahastamisplaan ei õnnestunud, sai mängu idee palju positiivset tagasisidet ning huvilisi oli tuhandeid. Wartile anti välja 8. veebruaril 2018.

Lauamängu ja arvutimängu hübriid

Wartile’is on toodud mujalt tuttavad lauamängude elemendid virtuaalmaailma ning nende kombinatsioonist on sündinud omapärane strateegiamäng. Kogu mängu visuaalne pool on üles ehitatud lauamängulikult. Mängu avavaates on suur laud, mille keskel on kampaania läbimiseks üles seatud kaart, mida ümbritsevad erinevad „pappseintest“ ülesseatud kohad. Näiteks kõrts, kust saab osta uusi tegelasi või pood, kust saab osta varustust jms. Tegelased ise on kõik väikestel alustel seisvad mängunupud/miniatuurid.

Kui lõpuks valida, millist kampaaniatasandit laual mängida, avaneb mängijale uus vaade: ruudustikuga 3D mänguala. Ruudustikul saab mängija tasandisse valitud miniatuure liigutada, aga mitte korda-mööda arvuti vastu, vaid reaalajas. Käikude kiirust mõjutab eelkõige cooldown süsteem: näiteks, kui mängija liigutab oma miniatuuri kuhugi, peab ta ootama paar hetke, enne kui ta saab selle miniatuuriga uuesti käia.

Kui miniatuur tõsta vaenlase miniatuurile piisavalt lähedale, et viimast rünnata, hakkavad nad automaatselt võitlema. Mängijal on võimalik ka täpselt ette näidata oma nuppudele, millist vastast rünnata. Kaugemalt ründavate tegelaste (nagu vibulaskja) puhul peab mängija neid rohkem mikromanageerima, näidates neile pidevalt ette, keda nad ründama peavad.

Erinevalt klassikalisematest reaalaja strateegiamängudest ei ole mängijal võimalik oma käike lõputult ette planeerida ja oma miniatuuridele käske ette jagada, kuna oma käigu ajal ei saa aega seisma panna selle jaoks. See-eest on Wartile’is kasutusele võetud aja aeglustamise lahendus, mis annab mängijale natuke mõtlemis- ja reageerimisaega juurde. Täisversioonis lisandus küll pausirežiim, ent see on mõeldud selleks, et mängijal oleks võimalust imetleda mängulauda või teha näiteks kohvipaus – käske oma mängunuppudele selles režiimis jagada ei saa.

Varustust leiab mängija lisaks avavaates olevale poele ka tasanditel olevatest kastidest. Varustust saab ilmselgelt kasutada selleks, et oma miniatuuride võitlemis- ja kaitsevõimekust tõsta.

Erivõimed kaartide kujul

Lisaks on mängija kasutada erinevad jumalikud kaardid (godly cards). Need on kaardid, mis võimaldavad mängu sisse tuua ajutisi erivõimeid, vägesid, ravitseda oma tegelasi, mürgitada vastase tegelasi jms. Enne tasandi alustamist on mängijal võimalik avamenüüs teha valik kaartidest, mida ta järgmises tasandis tahab kasutada. Mida rohkem tasandeid mängija on läbinud, seda rohkem kaarte ta endale teenib. Lisaks on ka miniatuuridel oma erikaardid, mida ainult nemad saavad kasutada.

Kaartide puhul tuleb jälgida nende hinda. Nimelt saab kaarte mängu ajal kasutada sõjapunktide eest, mis on olulised ainult tasandisiseselt ning mida teenib vastase miniatuure tappes ning ülesandeid täites. Mängijal on juhuslikkuse alusel korraga käes kolm kaarti ning iga kasutatud kaardi asemele tuleb alati uus ülejäänud valiku seast. Kaardid ühe tasandi jooksul otsa ei saa, vaid sama valikut kasutatakse tasandi lõpuni.

Strateegiamäng viikingite mütoloogia kuues

Mängu kulg on seejärel üsna selge. Igal tasandil on oma väike lugu/ülesanded, mida mängija peab täitma. Samuti esineb mitmeid lisaülesandeid, mille täitmise eest on võimalik teenida boonuseid, näiteks uusi jumalikke kaarte. Tasandite läbimise järel avanevad kaardil uued tasandid kampaania jätkamiseks. Samas jäävad läbitud tasandid avatuks ning mängijal on võimalik neid uuesti läbida parema skoori nimel ja/või keerulisematel raskusastmetel.

Mängu põhilugu ei olegi väga detailne ega keeruline. Kõik tasandid koos loovad üldisema arusaama ja pildi viikingite ning põhjamaade maailmast ja mütoloogiast, ent ülesandeid täidab mängija alati ühe tasandi kaupa. Nii võib uusi tasandeid korraga avaneda näiteks kaks ning neid ei ühenda tugev lugu, mis määraks nende läbimise järjekorda. Wartile’i puhul on põhirõhk eelkõige mängumehaanikal ja strateegilisel mõtlemisel ning mütoloogia ja nn lugu on pigem kaunis pakend selle ümber.

Early Access vs täisversioon

Wartile’i Early Access versioonis oli selgelt näha, et mäng polnud lõpuni viimistletud ja valmis. Ehkki visuaalid olid juba ilusad ning maailma aitas ellu tuua õhkkonda loov muusika, leidus mängutekstides trüki- ja sõnastusvigu. Samuti vajasid mõned tekstikastid ja muud elemendid veel viimast lihvi.

Lisaks tekkis kohati segadusi ka ülesannete täitmisel. Näiteks veetsin Early Accessi ajal ühel tasandil üleliia kaua aega, kuna ma ei saanud aru, kuhu ma täpselt pidin ühed luud ümber matma. Lõpuks selgus, et selleks tuli leida altar, mis sulandus kujunduselt ülejäänud tasandisse nii hästi, et kõndisin oma miniatuuridega sellest lihtsalt mitu korda mööda.

Täisversioonis on õnneks enamik neist probleemidest lahendanud: visuaale on uuendatud, lisandunud on eelnevalt puudu olnud tekstikastid, valgustust jms on kohandatud, objektidele, millega saab midagi teha, on lisandunud kollased märgistused, mis tõstavad neid muust keskkonnast esile.

Uuendatud on ka mängijale saadavat infot tasandite kohta. Mängija kogub nüüd iga läbitud tasandiga reputatsiooni, mille taset ta saab kasutada selleks, et võrrelda oma taset erinevate tasandite tasemetega. See võimaldab mängijal hinnata, kui lihtne on tal antud ajahetkel mängus mõnd tasandit võidukalt läbida. Nii võib mängija otsustada, et ta läbib kõigepealt mõne vanema tasandi raskema versiooni, et oma reputatsiooni (ehk miniatuuride üldtugevust) tõsta ning liigub alles seejärel uusima missiooni juurde.

Vajab siiski veel täiendamist

Kahjuks saab nentida, et kõiki muresid mängu täisversioon ei kõrvaldanud. Näiteks hakkavad endiselt siin-seal silma trüki- ja sõnastusvead mõnes missioonikirjelduses.

Ja mis veel, mängust on endiselt puudu lubatud multiplayer mode. Multiplayer on kunagi Alpha ja Early Access aegadel olnud vahepeal saadaval, ent see võeti maha, kui ilmnesid mõningad probleemid sellega. Tänaseks on mängu arendajad öelnud, et nad ei julge kindlalt lubada, kas ja millal see mängurežiim täisversiooni üldse jõuab.

Mängu pikkuse kohta saab öelda nii palju, et hetkel on Wartile’is kokku 11 tasandit, millest igaühel on läbimiseks kolm erinevat raskusastet. Tõenäoliselt lisandub tuleviku uuendustega ka tasandeid juurde, kuid raske on öelda, millal see juhtuda võiks.

Seega võib kokkuvõtvalt öelda, et Wartile on mõnes mõttes küll valmis ja saadaval, ent tegelikkuses on ta samal ajal endiselt ka arendusjärgus mäng, mis võib aasta pärast juba taaskord natuke teistsugune välja näha.

Wartile
HEA
Ilus graafika - mängunuppudest mängulaudadeni
Äge soundtrack
Huvitav mütoloogiline "pakend"
HALB
Mängulugu sisuliselt polegi
Siin-seal leiduvad keelevead
Puudub lubatud multiplayer, mida ei pruugi enam üldse tulla
Võib jääda lühikeseks, eriti nende jaoks, kes ei viitsi kõiki raskusastmeid läbida
3
Platvorm: PC
Ilmus: 8. veebruar 2018
Arendaja: Playwood Project
Väljaandja: Deck13, WhisperGames
Ülevaade tehtud: PC

Mängu saab osta siit:
osta_steam