Beat Saber – jedi-akadeemia muusikatund

0

Enne 2018. aasta jõule küsis MKuubis lehe toimetaja Erik minu käest PlayStation VR-i mängude TOP 10-t. Kui ma seda kokku panin, tuli mulle meelde, et “Beat Saberit”, väidetavalt 2018. aasta parimat virtuaalreaalsusmängu, pole ma üldse mänginudki ja nii see minu esikümnest sel hetkel välja jäigi. Aga südamesse jäi ikkagi kripeldama… kas see jõuaks minu lemmik-VR-mängude hulgas mõnele “auhinnalisele” kohale? Õnneks ei kulunud palju aega, enne kui selle välja uurida sain.

“Beat Saber” on see rütmimäng, mida ilmselt Tähtede sõja universumis asuva jedi-akadeemia kasvandikud klassiõhtutel mängivad. Sinu suunas lendavad muusika saatel erinevate tähistega kastid ja teie peate nad käes olevate valgusmõõkadega noole poolt näidatud suunas katki hakkima. Kui teised rütmimängud piirnesid kitarripultide nuppude klõpsimise, trummide tagumise ja puutekraanil stylusega vehkimisega, siis “Beat Saber” paneb sind virtuaalses ruumis valgusmõõkadega omalaadset tantsu tantsima.

Lihtsamatel tasemetel on vehkimine piisavalt lihtne, et isegi teie lapsed või vanavanemad sellega hakkama saavad ning raskematel on kaste nii palju, et on täiesti arusaamatu, kuidas keegi selles virvarris reageerida suudab. Lisaks kastidele on mängus veel pommid, mida katki lõigata ei tohi ja seinad, mida peaga puutuda ei tohi. Kogu liikumine töötab isegi PlayStation VR-i kaamerat ja Move-pulte arvestades suurepäraselt ning mul pole ühtegi tõsist probleemi veel ette tulnud. Kindlasti tuleb kasutada kõrvaklappe, sest niisama teleka heli kuulates ei lähe muusika rütm ja kastide liikumine täpselt kokku.

PlayStation VR-i versioonis on võrreldes arvutivariandiga üht-teist kadunud ja juurde tulnud. Juures on rohkelt muutujaid, millega mängimist teistsuguseks muuta: lugude kiirendamine ja aeglustamine, haihtuvad nooled, pidevalt tühjeneva energiariba võimalus, nõue, et ühtegi eksimust teha ei tohi ja loomulikult ka see valik, et sa ei saa mängu “kaotada”. Mängu raskemaks tegevate muutujate eest saab rohkem punkte, kergemaks tegevate eest vähem. Kogu selle pudru seob tervikuks erinevatest ülesannetest koosnev kampaania, kus pead ennast mängus leiduvast 16 loost korduvalt ja korduvalt muutuvate nõudmiste saatel läbi närima. See lubab teil avastada valikuid ja nende kombinatsioone, mida te võib-olla kiirkorras mängides ei kasutaks. Otse loomulikult on alles neli erinevat raskustaset, ühe mõõgaga lammutamine ja valik, kus kastidel pole peal nooli, kuid mängida saab ainult Expert-tasemega.

Kadunud on aga PC-versiooni üks põhilisi müügiargumente: kasutajate loodud lugude alla laadimise ja mängu lisamise võimalus. PlayStation VR-i “Beat Saberis” on 16 põhilugu (ja nüüdseks tasuta uuendustega mängu lisatud kaks lisalugu) ja kõik. Minu jaoks isiklikult olid kõik lood täiesti tundmatud ja kui aus olla, siis ka mitte väga meelt mööda. See on minu jaoks mängu suurim miinus. Imeheade mängumehaanikate kõrval on suhteliselt kesine muusikastiilide valik. Elektroonilise muusika austajatel võib-olla polegi asi nii hull, kuid teiste stiilide sõpradel on valik kesine ning nemad peavad jääma lootma tulevase (ja ilmselt tasulise) lisapakettide valiku peale. Loodetavasti suudetakse ikkagi mõned tuntumad artistid samuti mängu sisse pista.

“Beat Saber” on lahe mäng, mida demonstreerides saab VR-prillid pähe pista neile, kes muidu seda väldivad. Kuna tegelane ise mängus ei liigu, on peapöörituse oht minimaalne. Valgusmõõkadega vehkimine on iga “Tähtede sõda” näinud inimese salaunistus ja nooltega kastid on piisavalt lihtne asi, mida mängus jälgida. Tegevus on kiire, kaasakiskuv ja laadimisajad on suhteliselt lühikesed, seega seltskonnas saab “Beat Saberist” kiirelt vahva tegevuse. Küll aga ei näe ma ennast seda pikaajaliselt mängimas. “Guitar Hero” lõbu seisnes minu jaoks selles, et seda sai mängida mitmekesi koos, “Beat Saber” on rangelt ühe mängija lõbu ja ma ei usu, et hetke muusikavalik mind väga heast mängitavusest hoolimata väga pikalt teleri ette naelutada suudab.

Seega lõpetuseks… Kuigi mulle “Beat Saberis” leiduvad mehaanikad kohutavalt meeldivad ja ma tahaks väga näha head rokkbändilikku valikut litsentseeritud lugudest või mängida sama mõõgavõitlust kasutavat “Tähtede sõja” mängu, võin hetkel tunnistada, et minu virtuaalreaalsusmängude TOP 10-st jääb “Beat Saber” välja. See aga ei tähenda, et tegu poleks ühe pagana hea mänguga.

Beat Saber
HEA
Mehaanika on suurepäraselt lihtne
Sa saad valgusmõõka vibutada!
Palju valikuid mängukogemuse muutmiseks
HALB
Muusika valik pole iga inimese maitsele
4


Platvorm(id): PS4+PSVR
Ilmus: 20. november 2018
Arendaja: Beat Games
Väljaandja: Beat Games
Ülevaade tehtud: PS4 Pro + PSVR

Mängu saab osta siit:
osta_playstation

Jäta oma kommentaar siia...